T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
CİDE KAYMAKAMLIĞI
İMZA YETKİLERİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL ESASLAR
I. AMAÇ
Bu Yönergenin amacı; Cide Kaymakamlığı’nda imzaya yetkili makamları belirlemek, verilen yetkileri belli ilke ve usullere bağlamak, alt kademelere yetki tanıyarak sorumluluk duygusunu geliştirmek, üst makamlara düşünme, politika belirleme ve önemli konularda daha sağlıklı karar almak için zaman kazandırmak, bürokratik işlemleri kısaltarak hizmetlerde sürat ve verimliliği arttırmaktır.
II. KAPSAM
Bu Yönerge; Kaymakam, kamu kurum ve kuruluşlarının birim amirleri ile daha alt kademedeki görevlilerin hizmet ve faaliyetlere ilişkin imza yetkilerini ve bu yetkilerin tam ve etkili olarak kullanılmasına ilişkin ilke ve usulleri kapsar.
III. HUKUKÎ DAYANAK
4. Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (1 No’lu)
5. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun
6. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
7. 08.06.2011 tarihli ve 27958 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği”
9. 31.07.2009 tarihli ve 27305 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik”
IV. TANIMLAR
Bu Yönergede yer alan:
Yönerge : Cide Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesini
Valilik : Kastamonu Valiliğini
Vali/Valilik Makamı : Kastamonu Valisini/ Kastamonu Valilik Makamını
Makam : Cide Kaymakamlık Makamını
Kaymakam : Cide Kaymakamını
Birim : Bakanlıkların ve Müstakil Genel Müdürlüklerin veya bu seviyedeki Başkanlıkların Cide İlçesindeki teşkilatlarını, Belediye Başkanlığını,
Birim Amiri : Bakanlıkların, Müstakil Genel Müdürlüklerin veya bu seviyedeki Başkanlıkların Cide İlçesindeki teşkilatlarının başında bulunan ve birinci derecede yetkili amirlerini (İlçe Müdürü, Başmüdür, Komutan, Başkan, Müftü, İlçe İdare Şube Başkanı, Başmühendis, Şef,)
Yazı İşleri Müdürü : İlçe Yazı İşleri Müdürünü ifade eder.
V. YETKİLİLER:
Kaymakam
Birim Amiri
İlçe Yazı İşleri Müdürü
İKİNCİ BÖLÜM
İLKELER, SORUMLULUKLAR ve UYGULAMA ESASLARI
I. İLKELER
23. Kaymakam tarafından imzalanacak yazılarda mutlaka birimin en üst amirinin parafı bulunur. Onaylarda ise “Olurlarınıza arz ederim” bölümü açılır ve birimin en üst amiri tarafından imzalanır.
24. İmzalanmak üzere Kaymakama sunulan yazılar üzerinde düzeltme yapılması halinde; düzeltme yapılan yazı, yeniden yazılan yazının ekine konulur.
II. SORUMLULUKLAR
1.Bu Yönerge ile verilen görev ve yetkilerin tam ve doğru bir şekilde kullanılmasından ve Yönerge esaslarına göre hareket edildiğinin denetiminden Yazı İşleri Müdürü ve Birim Amirleri sorumludur.
III. UYGULAMA ESASLARI
İlçe Genel İdaresine bağlı kuruluşların; İldeki kuruluşlar, farklı İllere bağlı kuruluşlar, İlçe kuruluşları ve mahalli idareler ile olan yazışmalarının Kaymakamlık kanalıyla yapılması esastır.
Bununla beraber İlçe Genel İdare Kuruluşları bu yönerge hükümlerine uymak kaydıyla talep ve görüş niteliği taşımayan; mülki makamların bilmeleri gerekmeyen teknik ve hesaplarla ilgili ayrıntıya, istatistiki bilgi ve durum tespitine ilişkin konularda, kendi aralarında ya da farklı il ve ilçelerdeki kuruluşlarla, ilçe kuruluşları ve mahalli idareler ile doğrudan yazışma yapabilir.
Birim amirlerince prensip olarak Valilik Makamına hitaben yazı yazılmayacaktır. Birim amirleri imzası ile yazılan yazılar kendi teşkilatlarının il birimlerine doğrudan yazılacaktır.
B. BAŞVURULAR, EVRAK HAVALESİ, GELEN VE GİDEN EVRAK
10. Kamu personeli ya da kamu kurum ve kuruluşlarının işleyişi ile ilgili ihbar ve şikayet içeren yazılar mutlaka Kaymakam tarafından havale edilir.
11. Birimlerce imza için Kaymakama sunulacak yazılar Kaymakamlık Sekreterliğine teslim edilir.
12. Gecikmesinde sakınca bulunan haller hariç imza için beklenilmeyip, imza sonrası
sekreterlikten geri alınacaktır.
13. Makama imzaya sunulacak yazların takibi görevlendirilen memur vasıtasıyla yapılacak, yetkisiz kişilere evrak verilmeyecektir.
C.BASIN KURULUŞLARI İLE İLİŞKİLER
2. Yerel ve ulusal basında kamu kurum ve kuruluşlarının çalışmaları ile ilgili ihbar ve şikâyetler; olumsuz, yıpratıcı, yanlı ve yanlış yayınlar birim amirlerince herhangi bir emir beklenmeksizin titizlikle takip edilecek; verilecek cevabın şekli ve içeriği Kaymakam ile görüşüldükten sonra belirlenecektir.
D. TOPLANTILAR
ilgili olarak üye olmayan uzman kişiler de bilgi vermek amacı ile toplantılara katılabilecektir.
III. BÖLÜM
I: KAYMAKAMIN İMZA VE ONAY YETKİLERİ
1. Kanunların ya da diğer mevzuatın mutlaka Kaymakam tarafından imzalanmasını emrettiği
yazılar.
2. Kaymakamlık personelinin ve birim amirlerinin yıllık, mazeret, sağlık ve görev izinleri.
3. Görevden uzaklaştırma ve göreve iade onayları.
4. İdari yargı mercilerine yazılacak savunma içeren yazılar.
5. Kaymakamların İlçe genel idare kuruluşlar ve mahalli idareler üzerindeki gözetim ve denetim alanına giren hususların tetkik ve tahkikine ilişkin yazılar.
6. Cumhuriyet Savcısı imzası ile gelen yazıların cevapları.
7. İl birimlerinden mevzuat ve uygulama ile ilgili görüş isteme yazıları.
8. Kamu personeli hakkında ön inceleme yapılması, disiplin soruşturması; inceleme ve araştırma yapılmasına ilişkin yazılar.
9. Emniyet ve asayiş olayları ile kaçakçılık ve istihbarata ilişkin yazılar.
10. Atama, yer değiştirme, geçici görevlendirme; görevden uzaklaştırma ve göreve iade ile ilgili onay ve yazılar.
11.Kamu personeli ya da kamu kurum ve kuruluşlarının işleyişi ile görüş bildirilmesi ya da teklifte bulunulmasına ilişkin yazılar.
12. Çok gizli, gizli, özel, şifre ibareli yazılar.
13. İlçe birimlerinin teftiş ve denetim sonuçlarına ilişkin yazılar.
14. Vali, vali yardımcısı imzası ile gelen yazılara verilen cevaplar.
15. Yatırımlar ve açılışlar ile ilgili yazılar.
16. İlde Vali ve Vali Yardımcılarınca imzalanan yazıların dağıtımına ilişkin yazılar.
17. İçeriğinde yeni bir düzenleme uygulama ya da emir içeren yazılar.
18.Teftiş ve denetim sonuçları, tekit yazıları.
19.Taltif, tenkit veya ceza verilmesine ilişkin yazılar.
20.İhbar ve şikayetlere ilişkin yürütülen işlemlerin sonuç yazıları.
21. İl’e gidecek araçlar için görevlendirme onayları.
22. Bakanlık, genel müdürlük, müstakil daire başkanlığı ya da Valilikçe planlanan il ya da ilçe dışında yapılacak kurs, seminer ya da benzer faaliyetlere katılmak üzere geçici görevlendirme onayları.
II: BİRİM AMİRLERİNİN YETKİLERİ
1. Birim amiri, kendi haricindeki personelinin yıllık ve sağlık izinleri ile göreve başlama ve ayrılışları ile ilgili yazılar (Halk Eğitim Müdürü hariç).
2. İlçedeki birimler, adli teşkilat ya da mahalli idari kuruluşlarına yazılan teknik ve hesaba dayalı istatistiki bir bilgi alınmasına ya da verilmesine ilişkin yazışmalar.
3. Bir onayın, emrin, genelge ya da kararın ilgilisine veya alt birimine gönderilmesine ilişkin yazılar.
4. Tip formlarla bilgi alma ve bilgi verme niteliğinde olup Kaymakamın katkısına ihtiyaç duyulmayan yazılar.
5. Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve Dilekçe Hakkının Kullanılmasa Dair Kanun hükümlerine göre doğrudan birime yapılan başvuruların neticelendirilmesine ilişkin yazılar.
6. Birim amirlerinin kendileri dışındaki personelin göreve başlama, ayrılma ve izin yazıları,
9. Meslek içi eğitim kurslarının başlayış ve bitişi ile ilgili yazılar.
10. Hatalı gelen bir yazının ilgili kuruluşa gönderilmesine ilişkin yazılar.
11. Personel kimlik kartlarına ilişkin yazılar.
14. Taşınır işlemlerine ilişkin onay ve yazılar.
III: EMNİYET MÜDÜRÜ VE JANDARMA KOMUTANININ YETKİLERİ
1. Onay süreci dışında silah ruhsatları ile ilgili yazılar.
2. İş yeri açılış ve kapanışları hakkında kolluk görüşünün ilgili mercilere bildirilmesine ilişkin yazılar. (Önceden Kaymakama bilgi verilecektir)
IV: YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ
1. Apostil belgelerinin imzalanması veya tasdik edilmesi.
2. Yurt dışı bakım belgelerinin onaylanması.
3. Kişinin geçmişte muhtarlık görevi yaptığına veya devam ettiğine ilişkin belgelerin onaylanması.
V : MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ
1. Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği gereğince çalışma izni alması gereken eğitim ve diğer personele çalışma izni verilmesine ilişkin onaylar.
2. Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği gereği kurumdan ayrılmak isteyen personelin ayrılış onayları.
3. Personelin kademe ilerlemesi onayları.
4. Okul yöneticisi ve öğretmenlerin ders ücretlerine ilişkin onaylar.
IV. BÖLÜM
SON HÜKÜMLER
1.Kurumlarca bu yönerge bütün memurlara imza karşılığı okutulacak ve personele bu konuda eğitim verilecektir.
2. Yönergede hüküm bulunmayan veya tereddüt edilen durumlarda Kaymakamın emrine göre hareket edilecektir.
YÜRÜRLÜK
1. Cide Kaymakamlığı’nın 26/10/2018 tarihli İmza Yetkileri Yönergesi ve buna dayalı olarak verilen talimatlar yürürlükten kaldırılmıştır.
2. Bu Yönerge hükümlerini Cide Kaymakamı yürütür.
3. Bu Yönerge 09/10/2020 tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Tuncay KARATAŞ
Cide Kaymakamı